قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور


در این مطلب در رابطه با قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور صحبت خواهیم کرد و همینطور در پایان نمونه قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور را مورد بررسی خواهیم داد تا شما با جزئیات بیشتر نحوه تنظیم یک قرارداد دقیق و اصولی و تعهدات طرفین آگاهی کامل کسب کنید. با آسانسور مانا همراه باشید!

قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور با این هدف به مدیریت ساختمان (یا مسئول نگهداری ساختمان) از سوی سرویسکاران اهدا می شود تا نشانی بر تعهدمندی سازمان برقرار کننده قرارداد باشد.

قراردادهای اولیه به یک سری مسائل خاص محدود بود و مثل امروزه دارای این گستردگی و تنوعی نبود که شاهد آن هستیم و نمی توانست تا این حد پشتیبانی همه جانبه ای را در اختیار مشترکان خود قرار دهد که شامل این موارد می شد:

  • بازدید های دوره ای ساختمان
  • مراقبت از تجهیزات
  • بررسی نحوه کارآیی خوب دستگاه
  • روغن کاری
  • تعویض بخش های آسیب دیده جزئی
  • در دسترس بودن در زمان خاموشی

گسترش قراردادهای تعمیر و نگهداری آسانسور  https://asansormana.com/   باعث شد بتوان به راحتی تعمیر مورد لزوم هر دستگاه را به سرعت پیشبینی کرد و سپس فاکتورهایی دقیق و متناسب با خدمات ارائه شده به کارفرمایان تحویل داد.

تعیین مبلغ قرار داد از همان ابتدای کار، آسودگی خیال را برای ساکنین ساختمانها در سروسامان دادن به هزینه ها فراهم می کرد ولی همان طور که شاید بدانید بیشتر همه مبلغ دریافتی بابت تعمیر به دو بخش تأمین هزینه سرویسکاران و تهیه قطعات ضروری تقسیم می شود تا بتوان کمی از فشارکاری این قشر زحمت کش برداشته شده و خدمات آن ها پاس داشته شود.

چگونگی تقسیم هزینه ها در یک شرکت تعمیر و نگهداری آسانسور:

به هر حال نمی توان انکار کرد که بیشترین سهم از مبلغ قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور باید به شخصی اختصاص یابد که بیشترین هزینه جانی و زمانی را در این راستا کرده است، در این میان سرویسکاران و تعمیرکاران مسلما در رتبه اول قرار گرفته بدین ترتیب 80 درصد از کل درآمد از این باب به آن ها تعلق می گیرد:

  • هزینه های فردی سرویسکار پشتیبان
  • مدیریت شرکت
  • پرسنل بخش پشتیبانی
  • مالیات
  • هزینه های جانبی شامل پاسخ به تلفن ها و اعزام پرسنل
  • هزینه تهیه قطعات ضروری

قراردادهای سرویس و نگهداری آسانسور برای شرکت ها بسیار ارزشمند می باشند، چون تعداد کمی از آن ها تمدید شده و بدین ترتیب بر سابقه کاری شرکت می افزایند و هر یک از آن ها به تنهایی می توانند بیانگر کارآیی یک شرکت بوده و اگر بتوانند رضایت مندی را هم کسب کنند، در این صورت ارزشمندی فوق العاده ای را به شرکت ها سرازیر می کنند.

بیشتر شرکت های وابسته به صنعت آسانسور خدمات خود را در قالب سه ماه سرویس دهی بعد از نصب اولیه به انجام می رسانند و در ادامه یکسال گارانتی و تعویض قطعات را در قراردادهایشان ارائه می دهند که می تواند جزو خدمات شایان این شرکت ها محسوب شود.

علت تفاوت قیمت قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور

نمی شود بدون سرویس و نگهداری ماهیانه آسانسور از این تجهیزات استفاده کرد و احتمال آسیب و خرابی را در حد صفر نگه داشت، از این رو توجه به این مسئله امری ضروری است که مطمئنأ باید توسط یک سرویسکار حرفه ای انجام پذیرد تا عیوب واقعی شناخته شده و امکان بروز هر نوع مشکلی مرتفع شود.

در این راستا شرکت های آسانسور مختلفی، خدمات سرویس و نگهداری آسانسور را در قالب قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور ارائه می دهند و بعضی از آن ها که در این میان مجهز به علوم روز دنیا می باشند توانسته اند توفیقات بسیاری را هم کسب کنند و درصد رضایت مندی مشتریانشان نویدی بر این مطلب است.

بیشتر شرکت های ارائه دهنده خدمات مختلف آسانسور مبلغ معینی را برای سرویس آسانسورها در ساختمان های مختلف تعیین کرده اند که متناسب با تعداد طبقات، حجم کاری، ظرفیت آسانسور و… متغیر بوده و دارای نوسان است به همین علت قیمت قراردادهای سرویس و نگهداری آسانسور ها با هم تفاوت چشمگیری دارد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور

مدل های مختلف آسانسور

آسانسورها دارای انواع مختلف با درب های همه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می باشند، وجود انواع آسانسورهای هیدرولیک، پیچشی، کششی، پاناروما و… می توانند کار یک سرویسکار و کسب اطلاعات در مورد هر یک از آن ها را بسیار سخت کنند و ضرورت مجهز بودن به علوم مختلف و تخصصی ویژه را مشهودتر کند.

مسلما تفاوت بسیاری میان کارآیی یک سرویسکار حرفه ای با یک فرد تازه کار و کم تجربه خواهد بود که اگر انتخاب دقیقی را انجام ندهید ضرر آن مستقیم برمی شود به ساکنین ساختمان ها، اما در حالت کلی تفاوت زیادی میان قیمت سرویس و نگهداری آسانسورهای مختلف وجود ندارد و این فقط وجود سرویسکار است که در آخر تمایز را در برابر دیدگان همگان ترسیم می کند.

بیمه مسئولیت حوادث

بیمه مسئولیت حوادثی که شرکت ها برای سرویسکاران خود در نظر می گیرند، با این که باعث می شود در آخر قیمت قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسورکه با صاحبان ساختمان ها می بندند، بالاتر و گران تر به نظر برسد اما از نظر قانونی مسئولیت سنگینی را از دوش مدیران ساختمان ها برداشته و بر شانه شرکت ها قرار می دهد و در صورت بروز حادثه برای تعمیرکارانی که تحت پوشش یک شرکت معتبر می باشند به علت وجود بیمه و حمایت مالی که از این عزیزان صورت می گیرد کم تر درگیر مشکلات پیرامون شده و اگر اتفاقی برای سرویسکار زمان انجام وظیفه رخ دهد، بیمه مسئولیت آن را بر عهده می گیرد.

هزینه های جانبی قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور

شما می توانید بر حسب نیاز خود خدمات جانبی را هم به فهرست خود اضافه کنید و درخواست کنید آن ها هم در کنار خدمات موجود در قرارداد از سوی شرکت انجام شوند.
مثلأ استاندارد سازی آسانسور، بازسازی آسانسور، تزئینات آسانسور، بیمه آسانسور و… که با این که هزینه آن به صورت جدا محاسبه می شود، اما به هر حال در قیمت نهایی که باید توسط مالکان ساختمانها پرداخت شود افزوده می شود.

نتیجه گیری:

در آخر تنظیم یک قرار داد با همه نکات ریز و مورد لزوم، با این که از اهمیت زیادی برای ساختمان ها برخوردار است، اما از طرف دیگر شرکتی که طرف این قرارداد هم قرار می گیرد در رتبه ای بالاتر و مهمتر بوده که در گزینش آن هم باید همه موارد قانونی لحاظ شود تا اعتبار آن شرکت سجیده شده و با پایبندی به تعهدات خود در قبال مشتریان و کارمندانش امنیتی همه جانبه را برای همه آن ها ایجاد کرده و امکان بروز هر مشکل را تا حد توان کم و کم تر کند و گام بلندی به سوی خدماتی تاثیرگذار و مورد انتظار بردارد. آسانسور مانا  https://asansormana.com/  در کنار شماست تا بهترین تعمهیدات سرویس و تعمیر آسانسور را پیاده سازی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.