آشنایی با انواع لباس کار و کاربردهای آن


آشنایی با انواع لباس کار و کاربردهای آن

به نقل از وبسایت ایمنی ها، دانستن انواع لباس کار به عنوان یکی از انواع تجهیزات ایمنی و فردی نکته ای ضروری و مفید قبل از اقدام به خرید آن می باشد. نوع و جنس انواع این لباس، با توجه به فعالیت شغلی و دلیل استفاده از آن، با یکدیگر متفاوت است. لباس کار به حفظ جان فرد کمک می کند و  از آسیب های احتمالی در هنگام کار جلوگیری می نماید. هریک از کارکنان در محیط های شغلی خود، باید از لباس کار مناسبی استفاده نمایند.

اگر شما هم قصد آشنایی با انواع لباس کار را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خرید انواع لباس کار

آنچه در ادامه می خوانیم:

  • آشنایی با انواع لباس کار
  • انواع لباس ایمنی کار براساس کاربرد
  • پارچه های لباس کار
  • کاربردهای لباس کار
  • نکات ایمنی در استفاده از لباس کار
  • بهترین لباس ایمنی

آشنایی با انواع لباس کار

لباس های کار باتوجه به کاربردهایی که دارند، در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. در این بخش از مقاله قصد داریم تا به معرفی انواع این محصول ایمنی بپردازیم:

لباس کار یکسره

انواع لباس کار با نام لباس کار سرهمی یا بیلرسوت نیز شناخته می شود. لباس کار یکسره به طور کامل بدن افراد را پوشش می دهد. از این رو به این پوشش، کاورال نیز گفته می شود. استفاده از این لباس کار ایمنی برای افرادی که تحرک زیادی دارند، گزینه مناسبی است. لباس کار یکسره به سه نوع خلبانی، دو بنده و سرهمی نسوز تقسیم می شود.

لباس کار دو تکه

لباس کار دوتکه شامل یک کت و یک شلوار یا به عبارت دیگر یک کاپشن و شلوار است. این لباس کار ایمنی با جنس های مختلفی تولید و به بازار ارائه می شود. لباس ایمنی کاپشن و شلوار در انواع مختلفی مانند لباس ایران خودرویی، لباس کار معدن، لباس دو تکه نوار شبرنگ دار و … دسته بندی می شود. شلوار این لباس کار در انواع کمرکش و دکمه ای به بازار عرضه می شود.

لباس کار دو بندی

این لباس کار به صورت دو بنده به یک شلوار متصل می شود و آستین ندارد. بنابراین این پوشش حفاظت کمی برای افراد ایجاد می نماید. این لباس برای مشاغلی همچون نجاری و تعویض روغنی کاربرد دارد. این لباس از جنس های پلی استر، پنبه و فلامنت تولید شود.

روپوش کار

این لباس یکی از پرمصرف ترین لباس های ایمنی کار به شمار می آید. روپوش کار برای افرادی که در درمانگاه ها و بیمارستان ها کار می کنند، مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که استفاده از روپوش کار، ایمنی بالایی برای افراد ایجاد نمی کند و بیشتر به نظافت فردی کمک می کند. انواع روپوش کار با توجه به سایز و جیب، در مدل های گوناگونی تولید می شوند.

جلیقه ایمنی

انواع جلیقه کار در انواع شبرنگ و خبرنگاری تولید و عرضه می شوند. جلیقه کار شبرنگ برای مأمورین انتظامی، شهرداری و کارکنانی که در شب کار می کنند، استفاده می شود. همچنین استفاده از جلیقه خبرنگاری، موجب هماهنگی و نظم بخشیدن به تیم کارکنان می شود.

انواع لباس کار ایمنی براساس کاربرد

لباس های کار باتوجه به کاربردهایی که دارند، در انواع گوناگونی تقسیم می شوند. در ادامه این بخش از مقاله انواع لباس کار به معرفی انواع این محصولات می پردازیم:

لباس نقاشی

لباس کار نقاشی معمولاً به صورت یکسره تولید می شود و از پاشش رنگ بر روی لباس کارکنان جلوگیری می کند. همچنین باعث می شود که بهتر و راحت تر بتوان کار نقاشی و رنگ کاری را انجام داد. معمولاً این لباس های کار به صورت یکبار مصرف و با رنگ های روشن یا سفید عرضه می شود.

لباس جوشکاری یا لباس ایمنی نسوز

در محیط هایی که اشتعال و حرارت زیادی وجود دارد، لازم است از لباس ضدحرارت و نسوز استفاده شود. وجود جیب های بزرگ و اضافی، خطر اشتعال را برای کارکنان بالاتر می برد. لازم به ذکر است که جنس لباس های نسوز باید کتان یا جین باشد. استفاده از لباس کار لی یا جین در هنگام سوختگی، درصد سوختگی پایین تری را ایجاد می نماید.

جنس لباس های نسوز می تواند لی و کتان نیز باشد. البته اگر بخواهید از لباس های نسوز با قیمت بیشتر استفاده کنید، می توانید جنس های فلامنت و کجراه را نیز تهیه نمایید. لازم به ذکر است که لباس های جوشکاری نباید هیچگونه جیب و ظریف کاری داشته باشد. ساختار لباس های نسوز و ضد آتش در گذشته، بیشتر از آزبست با روکش فسفات بوده است.

امروزه به دلیل معایب این پارچه، از آلومینیوم و PVC نیز استفاده می شود. در پارچه لباس های ایمنی صنایع نفت و گاز، معمولاً از درصد پنبه زیاد (بین ?? تا ??? درصد پنبه) استفاده می شود. همین طور در لباس های کار نفتی، پلی استر نیز طرفدار زیادی دارد. در واحدهای فنی، ?? درصد پلی استر و بین ?? تا ?? درصد ویسکوز استفاده می شود.

لباس کار ضد رادیواکتیو و ضد اسید

لباس های ضد رادیواکتیو از جنسی تهیه شده اند که می توانند اشعه های مضر رادیواکتیو را برگشت دهند. همچنین لباس ایمنی در محیط اسیدی باید از جنس نسوز و بدون هیچ گونه پارگی باشد. لازم به ذکر است که به دلیل وجود مواد خطرناک اسیدی، استفاده از دستکش ضد اسیدی و عینک ایمنی نیز ضرورت دارد.

لباس کار مهندسی

انواع لباس کار مهندسی لازم است از جنسی تهیه شوند که موجب حرکت جریان هوا بشوند. لباس های مهندسی مرغوب از جنس الیاف طبیعی مانند پنبه و یا ویسکوز تولید می شوند. رنگ لباس ایمنی مهندسی به رنگ های مشکی، طوسی، سرمه ای و قرمز است. لازم به ذکر است که لباس کار مهندسی به صورت یکسره و کاپشن و شلوار تولید می شود.

لباس کار آتش نشانی

لباس کار آتش نشانی به دلیل حساسیت های شغلی کارکنان، از ساختار پیچیده ای برخوردار است. لباس کار آتش نشانی از موادی تشکیل می شود که به صورت دیرسوز یا نسوز عمل می کند و از سوختن بدن افراد در محیط شغلی جلوگیری می نماید.

لباس خدماتی یا کارگری

این لباس ها به صورت ساده هستند و رنگ های خنثی دارند. لباس کار خدماتی به صورت یک تکه و دوتکه به بازار عرضه می شود. انواع لباس های خدماتی در دو نوع بلوز و شلوار دکمه ای و کاپشن شلوار زیپی عرضه می شوند.

لباس کار صنایع غذایی

این نوع لباس های کار در صنایع غذایی و کارخانه های مواد غذایی مورد استفاده افراد قرار می گیرند. لباس کار صنایع غذایی شامل بلوز و شلوار، روپوش، پیشبند، لباس یکسره، جلیقه، کفش و کلاه و … است. همچنین استفاده از انواع لباس کار، جهت راحتی افراد حین انجام کار و حفظ بهداشت آنها لازم و ضروری است.

لباس کار اداری

لباس کار اداری یا لباس فرم اداری در اداره ها مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از اداره ها از فرم اداری مخصوص به خود برخوردار هستند. همچنین کارمندان جهت حاضر شدن در سر کار خود، باید فرم اداری مخصوصی را بپوشند. لباس فرم های اداری به صورت مانتو، لباس نگهبانی، پیراهن، جلیقه، کفش، کلاه و … مورد استفاده قرار می گیرند.

لباس با قابلیت دید بالا

این نوع لباس های ایمنی برای کارگران راهسازی و جاده، خطوط لوله، جرثقیل، نگهبانان شب و رانندگان لیفتراک مناسب است.

انواع لباس کار ایمنی براساس کاربرد

پارچه های لباس کار

همانطور که گفته شد، لباس های ایمنی کار برای کاربردهای گوناگونی استفاده می شوند. لباس کار ایمنی می تواند عایق سرما و گرما باشد. لباس های نسوز و ضد حرارت باید از پارچه های مخصوص استفاده کنند.

لباس ایمنی که در محیط های گرم و با حرارت استفاده می شود، معمولاً با پوشش آلومینیوم است و تا ?? درصد اشعه مادون قرمز را برگشت می دهد. در ادامه به معرفی انواع رایج پارچه های لباس کار می پردازیم:

  • پارچه فلامنتلباس کارهایی با پارچه های فلامنت، ??? درصد از پلی استر تشکیل شده اند.
  • پارچه ????پارچه ???? از ?? درصد پنبه و ?? درصد پلی استر تشکیل می شود.
  • پارچه ویسکوزپارچه های ویسکوز معمولاً از ?? درصد پنبه و ?? درصد پلی استر تشکیل می شوند.
  • پارچه کتانپارچه های کتان از ??? درصد پنبه تشکیل می شوند.

همچنین درصد پنبه و کتان در انواع لباس کار می تواند به صورت ?? درصد، ?? درصد، ?? درصد و یا حتی ??? درصد نیز متغیر باشد.

کاربردهای لباس کار

در ادامه این بخش از مقاله انواع لباس کار به ضرورت استفاده از لباس های کار خواهیم پرداخت:

  1. حفاظت از جان افراد
  2. ایمنی در برابر حوادث ناگهانی
  3. ایجاد نظم و آراستگی
  4. متحد الشکل کردن نیروی کار
  5. شناسایی افراد در محیط کار

 

نکات ایمنی در استفاده از لباس کار

در ادامه این بخش از مقاله انواع لباس کار به نکات مهمی که هنگام استفاده از انواع این محصول باید رعایت شود، می پردازیم:

  • لباس کار ایمنی باید کاملاً سایز کاربر باشد. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، لباس کار نباید بزرگ تر و یا کوچک تر از سایز افراد باشد. همچنین آستین های بلندی نداشته باشد و تنه ها و دست ها را پوشش دهد.
  • هنگام استفاده از لباس کار، از زیورآلات و اشیا فلزی مانند کلید در داخل جیب، استفاده نکنید.
  • کارکنانی که در محیط های پرخطر و با مواد مضر کار می کنند، باید لباس هایی با پارچه های ضد آب و ضد سموم بپوشند تا دچار مسمومیت پوستی نشوند.
  • لازم به ذکر است که انتخاب لباس کار دو تکه، سرهمی و موارد دیگر با توجه به شغل شما باید انجام شود. به عنوان مثال، آشپزها نمی توانند از لباس کار یکسره استفاده نمایند.

نکات ایمنی استفاده از لباس کار

بهترین لباس ایمنی

باتوجه به رشد صنایع نساجی، انواع لباس کار با ساختارها و پارچه های متنوعی به بازار ارائه می شوند. لباس کار ایمنی که انتخاب می کنید باید متناسب با سایز شما باشد. به عبارتی لباس کاری مناسب است که بیش از اندازه تنگ و یا گشاد نباشد.

امیدواریم که مقاله آشنایی با انواع لباس کار و کاربردهای آن برای شما مفید واقع شده باشد. جهت خرید لباس کار و اطلاع از قیمت انواع لباس کار می توانید با مراجعه به سایت ایمنی ها با کارشناسان و واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.

 

 

10 رشته مهندسی پر درآمدترین در ایران را بشناسید


10 رشته مهندسی پر درآمدترین در ایران را بشناسید

علم مهندسی حوزه بسیار وسیعی است که شامل رشته‌ها و زمینه‌های کاری تخصصی متعددی می‌شود. بسیاری از افرادی که قصد انتخاب رشته دانشگاه را دارند، هنگام مواجهه با لیست بلندبالای رشته‌های مهندسی، دچار سردرگمی شده و نمی‌توانند دست به انتخاب درستی بزنند.

با وجود اینکه علاقه همیشه حرف اول را در انتخاب شغل و رشته تحصیلی می‌زند، اما موارد دیگری مثل امکان پیشرفت در مسیر شغلی، شرایط بازار کار و سطح درآمد نیز وجود دارند که هنگام انتخاب رشته باید به آن‌ها توجه شود. در این مقاله، ما پردرآمدترین رشته های مهندسی در ایران را بررسی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم تا تعیین کنید، کدام شغل را باید دنبال کنید.پس در ادامه همراه پورتال جامع مهندسین ایران باشید.

مهندس یا Engineer چیست؟

مهندس یا Engineer کسی است که تلاش می‌کند که یک ساختار عملیاتی و عملی از مفهومی را ایجاد کند و در یکی از رشته‌های مهندسی آموزش دیده باشد و یا به طور حرفه‌ای در آن رشته مشغول به کار باشد. مهندسان از فناوری، ریاضیات، و دانش برای حلّ مسائل کاربردی استفاده می‌کنند.

یک مهندس می تواند متخصص ایجاد طرحها و کارهای ساختمانی و معماری یا راهسازی یا کشاورزی و یا ساختن انواع ماشین باشد.
مهندس یعنی کسی که در علم هندسه و اشکال عالم باشد. عالم هندسه و هندسه دان باشد.

مهندس در فرهنگ لغت

عبارت مهندس برگرفته از کلمه هندسه که معرب واژه فارسی اندازه است. مهندس یعنی اندازه گیرنده، غیاث کننده، تقدیرکننده، محاسب، شماردار.

https://did.li/yIL5q

https://mub.me/s7mg

ریشه واژه مهندس واژه فارسی اندازه است. این واژه در فارسی میانه به گونه ای تلفظ می‌شده که پس از وام گرفته شدن این واژه از سوی عربی و صرف آن در یکی از بابهای آن زبان واژه مهندس به معنی اندازه گر از آن ساخته شده است.

مهندسی برق

بر خلاف آنچه اکثر مردم درباره مهندسی برق و الکترونیک فکر می‌کنند، این یک حرفه فوق العاده هیجان انگیز است که به شما امکان دسترسی مستقیم به فناوری‌های پیشرفته را می‌دهد. هر کسی که به حرفه مهندسی برق علاقه‌مند است، باید از آخرین پیشرفت‌های تکنولوژیکی که بخشی چالش برانگیز در این رشته است، مطلع شود. شما با کسب دانش در این رشته و همچنین پیگیر بودن در مورد دانش و فناوری جدید، می‌توانید کسب درآمد بالایی از این رشته باشید.

متخصصان باتجربه‌ای که در این رشته در بازار کار مشغول هستند، می‌توانند بر اساس سطح دانش فنی و تجربه در این زمینه میزان دریافتی خود را بالاتر نیز ببرند. برخی از شرکت‌ها حقوق بالاتری نسبت به شرکت‌های دیگر پرداخت می‌کنند، بنابراین اگر شما علاقه‌مند به طراحی محصول و همچنین کار با برق و الکترونیک هستید، آن کارفرمایان را هدف قرار داده و در مصاحبه با آنها علاقه‌ی عمیق خود را برای مهندس برق شدن ابراز کنید. فراموش نکنید که درباره مهارت‌های خود و همچنین دستاوردهایی که در این حیطه به دست آورده‌اید نیز، با آنها صحبت کنید.

 

مهندسی هسته‌ای

این مهندسان با کار با انرژی هسته‌ای، با تحقیق و توسعه سیستم‌های تولید برق، تجهیزات ذخیره انرژی و ابزارهای الکترومکانیکی برای استفاده از منابع هسته‌ای برای مثال در زمینه‌های پزشکی و مهندسی صنایع، سروکار دارند.

d2_s9hm.png

خدمات مهندسی هسته‌ای به شدت در حال حاضر طرفدار دارد (صرف نظر از اینکه شما فوق لیسانس یا لیسانس دارید)، اما با این حال، یکی از حرفه‌های مهندسی خطرناک است که شما می‌توانید آن را برای تحصیل و کار انتخاب کنید. شاید به این دلیل که تعداد مکان‌ها و مشاغل فعال مهندسین هسته‌ای به اندازه سایر رشته‌های مهندسی، مانند مهندسی مکانیک خیلی تنوع و گستردگی ندارد، به این خاطر شما می‌توانید حیطه کاری در رشته هسته‌ای را محدود به کار در مشاغلی خاص بدانید. اما امروزه این رشته به دلیل تمایل بیشتر کشورها به استفاده از انرژی هسته‌ای برای کاربردهای مختلف مانند تأمین انرژی جایگزین برق، می‌تواند تقاضا زیاد داشته باشد و در کنار آن با توجه به سختی کار می‌تواند حقوق خوبی نیز داشته باشد.

مهندسی پزشکی

مهندسان پزشکی از اصول مهندسی و علوم بیولوژیکی و پزشکی برای طراحی و توسعه دستگاه‌ها، تجهیزات، سیستم‌های رایانه‌ای و نرم افزار برای صنعت مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌کنند. وظایف شغلی آنها شامل ارزیابی، نصب، نگهداری و تعمیر تجهیزات پزشکی و آموزش متخصصان پزشکی در مورد استفاده صحیح از این تجهیزات می‌شود. آنها همچنین گزارش‌های فنی تهیه می‌کنند و مقالات تحقیقاتی می‌نویسند و یافته‌های خود را به همکاران، دانشمندان، جامعه پزشکی و مردم ارائه می‌دهند.

مهندسی عمران

مهندسی عمران پروژه‌ها و سیستم‌های زیربنایی را طراحی، توسعه، ساخت و نظارت می‌کنند. آنها معمولاً برای طراحی و توسعه زیرساخت‌های شهرها و روستاها مانند ساختمان‌ها، جاده‌ها، تونل‌ها، پل‌ها، فرودگاه‌ها و سدها برای شرکت‌ها و سازمان‌ها کار می‌کنند. مسئولیت‌های مهندسان عمران شامل ارزیابی نیازهای محل ساخت، طراحی ساخت و سازها برای اطمینان از عملکرد ایمن و مولد، تهیه برآورد هزینه، اخذ مجوزها و اطمینان از مطابقت کلیه طرح‌ها با هرگونه مقررات قابل اجرا، می‌شود.

ساخت و ساز به هیچ عنوان قطع نمی‌شود و کار برای مهندسان عمران با حیطه شغلی بسیار متنوع، همیشه وجود دارد.

 

مهندسی هوافضا

تکنسین‌های مهندسی هوافضا با بهره برداری و نگهداری تجهیزات مورد استفاده برای توسعه، آزمایش، تولید و نگهداری هواپیماها و فضاپیماهای جدید، به مهندسان هوانوردی کمک می‌کنند. وظایف مشترک این دو حیطه شامل ساخت و نگهداری امکانات و آزمایش سیستم‌های هواپیما، ساخت و نصب سیستم‌ها و قطعات برای استفاده در تجهیزات آزمایشگاهی هوافضا، کارکرد و کالیبراسیون سیستم‌های رایانه‌ای، اطمینان از اجرای ایمن و روان آزمایش‌ها، ضبط داده‌ها از آزمایشات، برنامه نویسی و اجرای شبیه سازی‌های رایانه‌ای، ارائه یافته‌ها و پیامدهای آزمایشات به مهندسان هوانوردی، نصب ابزار در هواپیما و فضاپیما و نظارت بر سیستم‌های هواپیما برای تضمین کیفیت می‌شود.

 

مهندسی نرم افزار

طی چند سال گذشته مهندسی نرم افزار رشد مداوم داشته است و هیچ نشانه‌ای از توقف در آن وجود ندارد. علوم مختلف و شاخه‌ها متنوعی این رشته را به یکی از پرتقاضاترین رشته‌های حال حاضر تبدیل کرده است که حقوق آن نیز خوب است.

علم داده شاخه‌ای از مهندسی نرم افزار است که شامل ایجاد اطلاعات معنی دار بر اساس مقدار زیادی داده می‌شود. این مجموعه به عنوان داده‌های بزرگ شناخته می‌شوند و می‌توانند از منابع مختلفی مانند تجارت الکترونیک، بخش‌های پزشکی یا مالی تهیه شوند. در این زمینه هم از آمار و هم از مهندسی نرم افزار برای جمع آوری، تحلیل و ارائه داده‌ها به گونه‌ای استفاده می‌شود که به کاربر نهایی این امکان را می‌دهد خدمات خاص خود را بهینه کند. یک مثال ساده برای این کار، استفاده از داده‌هایی است که از محصولاتی که در یک بازه زمانی خاص از سال فروش بالاتری دارند، برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی هدفمند استفاده می‌شود.

یادگیری ماشینی زیرمجموعه‌ای از علم داده است که برای پیش بینی آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد، بر اساس داده‌های آنچه در گذشته اتفاق افتاده، استفاده می‌شود. مهندسان نرم افزار الگوریتم‌های یادگیری ماشینی پیش بینی‌هایی را انجام می‌دهند، اینکه آیا این پیش بینی‌ها دقیق هستند را آزمایش می‌کنند و سپس الگوریتم را برای بهبود دقت پیش بینی بهینه می‌کنند. هرچه حجم داده‌های موجود متنوع‌تر باشد، پیش بینی‌ها نیز بهتر خواهد بود.

مهندسی نفت

جذاب‌ترین رشته از نظر درآمد در این لیست، می‌تواند مهندسی نفت باشد. همان‌طور که از نام این رشته مشخص است، مهندسان نفت به دنبال مخازن طبیعی و منابع نفت و گاز می‌گردند و سپس با استفاده از روش‌های استاندارد مهندسی به استخراج آن کمک می‌کنند. اگر قصد تحصیل در این رشته مهندسی را دارید، فراموش نکنید که دانش شیمی، ریاضیات و زمین شناسی برای این رشته مورد نیاز است و باید در این حیطه بسیار عالی باشید.

 

 

با این وجود، اگر در حال حاضر تحصیل در این رشته را به پایان رسانده‌اید و آماده ورود به بازار کار هستید، باید بدانید که متوسط حقوق این مهندسان در بازار کار حقوق خوبی است و می‌توانید به این رشته به عنوان شغلی درآمدزا نگاه کنید!

مهندسی کامپیوتر و سخت افزار

مهندسی کامپیوتر و سخت افزار در مورد سیستم‌های رایانه‌ای، قطعات پردازنده، مدارها، دستگاه‌های حافظه، شبکه‌ها و روترها تحقیق، طراحی، توسعه و آزمایش می‌کنند. وظایف آنها شامل طراحی سخت افزار جدید رایانه‌ای، ایجاد شماتیک تجهیزات رایانه‌ای، آزمایش طراحی آنها در مورد سخت افزار رایانه، تجزیه و تحلیل نتایج آزمون و ایجاد تغییرات لازم، به روزرسانی تجهیزات رایانه‌ای موجود برای کار با نرم افزار جدید و نظارت بر روند ساخت سخت افزار رایانه‌ای می‌شود.

مهندسی نرم افزار و سخت افزار یکی از مشاغل بسیار مهم در شرکت‌ها هستند، را که تمام کارها در شرکت‌ها و سازمان‌ها به کار با رایانه و دستگاه‌های مرتبط با فناوری وابسته است.

مهندسی مکانیک

مهندسان مکانیک از اصول نیرو، انرژی و حرکت برای طراحی، توسعه، ساخت و آزمایش سنسورهای حرارتی و دستگاه‌ها و فرایندهای مکانیکی استفاده می‌کنند. وظایف مشترک مهندسان مکانیک شامل طراحی ابزارهای کاربردی، تهیه نقشه‌های اولیه، ساخت و آزمایش نمونه‌های اولیه، تجزیه و تحلیل نتایج آزمون، تعیین بودجه برای خرابی تجهیزات یا مشکلات برای تشخیص مشکلات و توصیه راه حل‌های مناسب برای آنها، بهبود فناوری‌های مکانیکی، آزمایش نظریه‌ها برای یافتن راه‌های کاربردی برای استفاده از محصولات یا روش‌ها و نظارت بر تولید فرآیند برای طراحی آنها می‌شود.

مهندسی مکانیک همچنین در میان رشته‌های به شمار می‌آیند که در بازار کار تقاضا برای آن زیاد است و به این ترتیب کارجویان با این مدرک تحصیلی می‌توانند انتظار دریافت حقوق خوبی داشته باشند.

مهندسی صنایع

مهندسان صنایع فرآیندهای تولید محصولات و خدمات را ارزیابی می‌کنند و به دنبال راه‌هایی برای بهبود این سیستم‌ها با از بین بردن ضایعات و ایجاد سیستم‌های کارآمد هستند که کارگران، مواد، ماشین آلات، اطلاعات و انرژی را با هم ادغام می‌کند. وظایف شغلی آنها شامل ارزیابی برنامه‌های تولید، مشخص کردن جریان مهندسی و فرایندها، توسعه سیستم‌های کنترل مدیریت، توسعه روش‌هایی برای به حداکثر رساندن کارایی در تولید محصولات و ارائه خدمات و طراحی و اجرای رویه‌های کنترل کیفیت می‌شود. علم و دانش در زمینه مهندسی صنایع باعث شده که حضور آنها در شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی بسیار بیشتر شود و به این ترتیب دریافتی آنها نیز افزایش یابد و شاهد ایجاد پردرآمدترین گرایش مهندسی صنایع باشیم.

منبع: www.pjmi.ir

https://diigo.com/0qpp3w

https://site-5606536-8612-8917.mystrikingly.com/blog/81e5e076482

https://www.pearltrees.com/lebocod6/item483307970

https://successful-desert-bca.notion.site/10-26f99d29356a46cfab21048dbe651aef

https://www.merchantcircle.com/blogs/faheem-new-york-ny/2022/11/10-/2343519

https://penzu.com/p/c826dee0

https://writeupcafe.com/10-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%db%8c-%d9%be%d8%b1-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8/

https://all4webs.com/faheemkhatri4/1670159116081585-1605160716061?37576=38680

https://squareblogs.net/jst1zil2bu

https://graph.org/10-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D9%BE%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF-11-17